Thassos – o insula de vis (1)

Insula de smarald

Thassos este o insula speciala, unica, ce nu poate fi comparata cu nici o alta insula, fie ea a Greciei sau a altei tari din lumea intreaga.
Ce este asa special la aceasta insula?

Marea Egee

Fiind asezata mai la nord decat restul insulelor grecesti, si fiind protejata de vanturile mediteraneene, insula are o vegetatie bogata, cu paduri dese de pini si brazi care ajung pana la mare, livezi de maslini, podgorii de vita de vie, arbusti parfumati, dintre care se remarca leandrul. Ochiul iti este placut impresionat de verdele copacilor in contrast cu albul stancilor si turcoazul marii.

Thassos island

De cum cobori de pe ferryboat si te indrepti catre statiunile de pe insula, drumul urca si serpuieste prin munti, prin paduri de pin, pana aproape de satul Panagia. Chiar inainte de a intra in sat se deschide o priveliste ametitoare catre golful unde se afla statiunile Skala Panagia si Skala Potamia.

Potamia Bay

Satul Panagia este un sat autentic de munte, cu strazi inguste, cu case tipic grecesti, pline de flori, si curti inguste sau inexistente.

Panagia

Skala Panagia este o statiune draguta, nu foarte dezvoltata din punct de vedere al turismului, linistita si cu o plaja excelenta (Golden Beach). Nisipul este auriu, granulat, intrarea lina in mare potrivita copiilor.

Skala Panagia

Skala Potamia este o statiune mai dezvoltata, cu multe hoteluri, pensiuni, taverne si magazine de souveniruri. Plaja este destul de mica dar lata, insa nisipul de aici este cel mai fin intalnit pe insula, de o culoare alba. Din dreptul terasei Krambousa locul nisipului este luat de bolovani.

Skala Potamia

Un mare plus al statiunii Skala Potamia il reprezinta Muntele Ypsario, ce se inalta in spate, dandu-ti sentimentul ca te afli la munte, si nu la mare.

Paradise Beach

Paradise Beach, cea mai frumoasa si salbatica plaja a insulei. Frumoasa datorita nisipului fin, a intrarii suparator de line in mare (dupa aproximativ 50 metri apa iti vine la brau), si a zonei stancoase din partea dreapta a plajei, unde se poate face snorkeling.
Slabatica pentru ca accesul aici se face pe un drum de pamant, nu exista nici o statiune in dreptul plajei, iar dimineata devreme si seara tarziu nu mai vezi nici urma de om.

Snorkeling

Si ca tot am adus vorba de snorkeling, vreau sa revin si sa spun ca in partea de nord a statiunii Skala Panagia exista o zona stancoasa absolut superba atat pentru inot cat si pentru a admira pestii si aricii de mare. Practic de pe stanci se intra in apa, pe fund fiind nisip, iar adancimea fiind constanta de aproximativ 1,5 metri in tot acel mini golfulet.

Aliki Beach

Aliki este o alta plaja absolut superba, mica, unde se poate face atat baie cat si snorkeling. Intrarea in mare este lina, insa nu recomandata unui copil mic.

Tripity Beach

In partea de sud plajele nu mai sunt la fel de spectaculoase, apar pietricelele, iar intrarea in apa nu este asa lina, ci mai degraba acceptabila. Este normal sa am o astfel de impresie dupa ce am fost de 3 ori pe Paradise Beach.

Limenaria

Compenseaza insa statiunile-oras Potos si Limenaria, cu o viata de noapte activa si unde puteti gasi o multime de magazine de souveniruri (cele mai ieftine de pe insula), supermarketuri, o piata, s.a.

Va recomand urmatoarele link-uri in incheiere, si promit sa revin cu o continuare a prezentarii insulei:

6 gânduri despre &8222;Thassos – o insula de vis (1)&8221;

  1. Desi destinatiile mele sunt preponderent urbane, nu pot sa neg frumusetea unei insule cum este Thassos. Vacante placute in continuare!

  2. Chiar ieri m-am întîlnit cu un prieten care s-a întors din Thassos. Fiind un nemulţumit etern în privinţa serviciilor de peste tot, am rămas surprins cînd mi-a spus că i-a plăcut pe insulă. Era chiar încîntat de vacanţa făcută. Niciodată nu e încîntat de ceva. După ce am văzut şi pozele tale, nu mai sînt surprins. Este o destinaţie foarte tare.
    Mersi de info.

  3. Am observat ca din ce in ce mai multi romani merg in Thassos. Si nu ma mira deloc! Am fost si eu anul trecut la final de septembrie si am venit acasa mai mult decat multumita de superba saptamana petrecuta acolo. Ca si tine… am venit burdusita de poze si dornica sa impartasesc si altora.

  4. buna, voi pleca in thassos cu familia la sf. lui august si vroiam sa aflu cateva detalii de la tine, intrucat mi-a placut blog-ul tau, pare ca esti „documentat”🙂
    as dori sa stiu unde ti s-a parut a fi cea mai buna plaja pentru snorkeling; noi am fost si anul trecut in thasos si ne-am plimbat mult, insa nu am gasit nicio plaja care sa ne ofere acel „WAW”…. mentionez ca am fost si in egipt de 2 ori (pentru acest motiv) si am facut snorkeling la corali…avem sanse sa gasim o plaja unde sa „exploram” mai multe specii de pesti?multumesc frumos.

  5. As always you might have delivered with some incredibly interesting
    elements and I’ve as of now incorporated this specific blog to at least one I am going to observe ! ! !

Lasă un răspuns

